Grundejerforeningen Glenshøjparken

Referat af ordinær generalforsamling 2023

Generalforsamling 18/4-2023 – Glamsbjerg Fritidscenter

1. Valg af dirigent
    Morten (nr. 50) blev valgt, og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.

2. Formandens beretning
    Stien mellem vænge 4 og 5 er blevet delvist renoveret. Der er sat nye bomme og en gade lampe op, fik fjernet trappetrin, samt lagt grus på den nederste del af stien mod vænge 5.
    Man afventer at kommunen vil komme og gøre den sidste halvdel op mod vænge 4 færdig.
    Vejtræer i vænge 4 efter knækket har bestyrelsen kigget på at få skiftet ud, da nogle af dem ikke står så godt længere, og de er ved at få en krone, der kan give problemer for skraldebiler m.m. – Bestyrelsen vil kigge på at skifte træerne nu og optimere placeringen af dem, når den træder sammen efter generalforsamlingen.
    I det forgangne år er der, fra grundejerforeningens side blevet slået græs på boldbanen ved stamvejen. Dette har bestyrelsen vedtaget at gøre for, at hjælpe til med, at boldbanen kunne blive brugt noget mere. Dette synes bestyrelsen er lykkedes, og derfor er det planen, at fortsætte med at slå græsset fremadrettet.
    Der var ingen kommentarer til formandens beretning, som blev godkendt af generalforsamlingen.

3. Kassererens aflæggelse af årsregnskabet for 2022. (se regnskab her)
    Kasseren startede fremlæggelsen af regnskabet med at beklage, at han ved en fejl, har fået printet og omdelt en forkert, og ikke færdig version af regnskabet, sammen med indkaldelsen, der blev delt rundt i husstandenes postkasser.
    Samme aften blev der sendt indkaldelse ud på mail, hvor der blev gjort opmærksom på fejlen, ligesom det færdige regnskab blev sendt rundt.
    Herefter blev regnskabet gennemgået og godkendt uden spørgsmål eller kommentarer.

4. Valg af bestyrelsesmedlemmer
    - Andreas Winkel (nr. 36) – genopstillede ikke
    - Martin Nielsen (nr. 74) - genopstillede
    - Ulrik Petersen (nr. 78) - genopstillede

Martin og Ulrik blev genvalgt, og Daniel (nr. 72) blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.

5. Valg af bestyrelsessuppleant
    - Karsten (nr. 39)  genopstillede som eneste kandidat og blev genvalgt

6. Valg af revisor og suppleant for denne
    På valg:
    - Henning Axelsen (nr. 71)
    - Suppleant Torben Nielsen (nr. 69)

Begge genopstillede og blev genvalgt uden modkandidater

• Vejtræer i vænge 4
      Vejtræerne i vænge 4, som formanden omtalte i sin beretning, blev igen vendt på generalforsamlingen. Der blev udtrykt opbakning fra de fremmødte til, at bestyrelsen kunne vælge at skifte træerne ud, hvis den fandt det hensigtsmæssigt.

• Græsslåning
      Bestyrelsen afvejede stemningen på generalforsamlingen i forhold til græsslåning og de udgifter der er forbundet hermed. Der var opbakning til at fortsætte ordningen.

• Socialt arrangement
      Der blev spurgt ind til om bestyrelsen havde planer om at lave et loppemarked og vejfest, som man tidligere har gjort.
      Bestyrelsen var ikke afvisende overfor, at lave en form for socialt arrangement for grundejerforeningens beboere, men har ikke gjort det i en årrække fordi der sidst, det blev forsøgt, ikke var nævneværdig flere tilmeldte end bestyrelsen selv.
      Bestyrelsen vil tage det op som et punkt på et kommende bestyrelsesmøde.